Retour en Garantie
Is uw fiets of accessoire niet helemaal wat u had verwacht? Geen probleem! U kunt uw fiets of accessoire retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van uw product. Hieronder vindt u de voorwaarden die verbonden zijn aan het retour sturen van een product.
Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Hieronder valt niet het maken van (proef)ritten met de fiets. Dit wordt gezien als een gebruikte fiets en dan is het niet mogelijk om de fiets te retourneren. Je krijgt het aankoopbedrag terug indien de fiets in gelijke staat wordt teruggebracht. De kosten voor reparatie en herstel worden in mindering gebracht van het terug te storten bedrag indien de fiets beschadigd of defect wordt teruggebracht bij locatie van aankoop.
Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen, waarvan door de fabrikant is vastgesteld dat sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van de fabrikant worden gerepareerd dan wel worden vergoed. Eventuele kosten van (de-)montage zijn voor rekening van de eigenaar.
In afwijking van het bepaalde in het vorige lid komt bij materiaal- en/of constructiefouten bij frames en voorvorken gedurende drie jaar na aankoopdatum ook het arbeidsloon voor rekening van de fabrikant.
Kosten van transport van de fiets en/of onderdelen van en naar de fabrikant komen voor rekening van de eigenaar.
Indien een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt en het origineel is niet meer leverbaar, dan zorgt de fabrikant voor een minimaal gelijkwaardig alternatief.
Aanvullende retour voorwaarden (fiets)
– De fiets dient in de originele doos, ongemonteerd, retour worden gebracht bij de locatie van aankoop.
– Eventuele ontstane schade tijdens retourneren wordt in mindering gebracht van het terug te storten aankoopbedrag
– Het artikel dient compleet te zijn
Er zit op alle fietsen één jaar fabrieksgarantie. Wel zullen wij vragen om foto’s en eventueel filmpjes om het probleem in kaart te brengen en te kunnen beoordelen of het mankement onder de garantie valt, dit is namelijk niet altijd het geval. Zonder foto’s of juist beeldmateriaal kunnen wij uw garantie aanvraag helaas niet in behandeling nemen. De volgende zaken vallen niet onder de garantie: Problemen aan draaiende/slijtende delen, oxidatie-vorming, lekke banden, schades ontstaan door onjuist gebruik/zelf montage, het niet tijdig geven van een servicebeurt (3 tot 4 maanden na het in gebruik nemen van de fiets)
Geld terug
U ontvangt uw geld terug binnen ongeveer 10 werkdagen, nadat de fiets weer bij ons is afgeleverd. Indien u met iDeal heeft betaald, ontvangt u het geld terug op uw rekening.